teisipäev, 31. märts 2015

Ruhnu reis

Ruhnust
Ruhnu saar asub Liivi lahes. See kuulub Saare maakonda ja moodustab ise väiksemate laidudega Ruhnu valla. Saar on tegelikult lähedam Lätile kui Eestile


Mina ja mu pere läksime sinna praamiga ja jalgrattad võtsime ka kaasa (et rahulikult koos saart uurida). Läksime 3 päevaks. Pärnust Ruhnu on 96 km. Õnneks oli ilus ilm ja  meil läks aega praamiga 3h ja 10min. Minu pilet maksis 10 eurot, aga kokku läks tervel perel 60 eurot (mina, vend, isa ja ema).
Meil oli veel tore see, et üks mu ema töökaaslane/ hea sõber elas Ruhnus ja me saime tema juures ööbida ja ei pidanudki kuskil majutust otsima ja palju raha maksma.
Jõudsime kella 14.00 Ruhnu. Läksime oma ööbimis kohta ja rääkisime ema sõbranna perega juttu. Ma olin ainuke laps seal (mu vend on juba 19a. vana).
Pärast me läksime Ruhnut uurima. Kõige esimesena me otsisime Ruhnu tuletorni üles. See pandi püsti aastal 1877, aga siis oli see puust. Nüüd aga see on rauast.

Edasi läksime Ruhnu puukirikusse. Selle täisnimi on Ruhnu Püha Magdaleena kirikSee on Eestis teadaolevalt vanim säilinud puithoone. Ehitus algas 22. novembril 1643. aastal. Kiriku kõrval asub 1912. aastal püstitatud Ruhnu uus kirik.

Järgmisel päeval läksime mingit toidu kohta otsima. Leidsime sadama juurest RUNÖ kohviku, tellisime endale süüa ja nautisime reisi. Kokku läks söögiga ligikaudu 10 eurot.

Leidsime loodusest ka Ruhnu puuraugu. See on üks Eesti sügavamaid (787,4m) puurauke. Kahjuks sellest ma pilti ei saanud ega leidnud.

Edasi läksime Ruhnu Muuseumi. See asutati 1990. aastal. Seal võib näha umbes 300 ruhnlastele kuulunud töö- ja tarbeeset ning stendidel fotosid ja tekste saare omapärase ajaloo ja looduse kohta. Minu arust oli see väga huvitav ja perepilet maksis kõigest 4 eurot.

Viimasel päeval me läksime ujuma. Mu ema sõber teadis mingit head ujumis kohta ja me läksimegi sinna. Ma ei mäletagi enam kus see täpselt asus. Ainuke asi mis mul meeles on, on see et vesi oli väga soe. 

Reisi kulud:

Transport: 120 eurot (edasi-tagasi)
Majatus: mul TASUTA
Toitlus: kõik päevad kokku umbes 30 eurot
Muud kulud: 4 eurot
KOKKU: 154 eurot
Selline oligi minu reis Ruhnu. Kui keegi tahab sinna, ma soovitan soojalt minna kõikidesse kohtadesse kuhu ma ka läksin, sest need olid väga super huvitavad. 

Kasutatud internetilehed:

http://et.wikipedia.org/wiki/Ruhnu
http://ruhnu.ee/
http://www.puhkaeestis.ee/et/sihtkohad/saared/ruhnu
https://www.tuulelaevad.ee

2 kommentaari:

  1. See peaks olema eraldi lehel, et parem oleks leida. Taustavärvi kasutamine ei ole hea mõte. Taustavärv tuleb küll kopeerides kaasa aga seda saab eemaldada.

    VastaKustuta
  2. See peaks olema eraldi lehel, et parem oleks leida. Taustavärvi kasutamine ei ole hea mõte. Taustavärv tuleb küll kopeerides kaasa aga seda saab eemaldada.

    VastaKustuta